Q

Q är en LITEN shetlandsponny som min syster lånar utav Evelina Larsson!(
Vi hämtade Q hemma hos Evelina vid nyår. Nu bor han hos oss, vi lånade honom för att
min syster skulle ta licens och behövde därför en lite snäll häst som hon kunde
ta licens och köra lopp med.
 
Q är jättesnäll och en bra häst att lära sig på;)
Han är en fux & suupersööt!
Q har gjort 29 st starter och vunnit 2 st utav dom;)
 

Q

’’Kuppe’’

e: Brandij v.d Hoorn  u: Alexia

ue: Jolly Roger of Marshwood

Han är ca 92cm

Q är född 2006. Alltså 6 år!

Ägare: Evelina Larsson

Han startar tyvärr inte idag pga starförbud!


Månstorps Prisma

Prisma är en tvåårig shetlandsponny som vi äger!  
 
Egentligen hade vi inte en tanke på att köpa henne. Vi visste inte ens att hon
fanns. Men dom från Månsrorps stuteri (Dom som har Gläntans Domino) ringde
mig och frågade om jag inte kunde köpa deras föl efter Gläntans Domino.
Mamma & Pappa sa NEJ. Men dom ringde igen och vi bestämde oss för att
iaf åka o titta på alla söta föl. Efter det gick det ju såklart inte att säga NEJ!
 
Hon är väldigt biffig och bitchig (stavning)
Prisma är fux & har ingen respekt för nån!
 

Månstorps Prisma

’’Prisma’’

e: Gläntans Domino u: Salebodas Ellen

ue: Pemboa Spanish Gold

Vet int ehur hög hon e men hon e ganska stor!

Prisma är född 2010. Alltså 2 år!

Ägare: Julia Svensson


Örnie

 
Örnie är en söötpööt 7 årig shettis. Han är född den 7:de maj 2005!!
Jag köpte honom på Öland ngn stans när han var 3 år (jag var sju). Då var det en gammal tant som  ägde honom ;)
Han springer bara när han vill, alltså i bakvarv o på slingan.
 
Örnie♥
 
*05~05~07
 
e: Kompis Mandus u: Kärlingehults Uria
 
ägare: Freja Borg

Cindy III

Cindy är en shetlandsponny som jag lånar utav Evelina Larsson!
 
Jag fick hem henne för ca en månad sen. Det va en fredag kväll, då det var dubbeltrav i Kalmar.
Jag red Cindy i montè och vann!! Då kom Evelina's mamma & frågade om jag ville låna hem Cindy.
Jag sa
-JAG VET INTE!!
Men till slut åkte Cindy med oss hem!
 
Cindy har Världens största man,svans och pannlugg;)
Hon har två år kvar att tävla men är ändå pigg o glad!
Cindy har gjort 104 st starter och vunnit 15 st utav dom;)
 
 
 

Cindy III

’’Cindy’’

e: Almnäs Ulex  u: Ylett

ue: Flagg

Hon är ca 107cm (vet inte exakt)

Cindy är född 1996. Alltså 16 år!

 Ägare: Världens Bästa Evelina & Vitis!

Bild på Mig, Cindy & Evelin Larsson

 


Sitter i bilen ;)

Nu sitter jag i bilen och lyssnar på Rix FM :) o såklart väntar på att vi ska komma fram till hamnen i Oskarshamn! Ca 15 min kvar!!! :D Heej!!! ;)


Nu ut till stallet ;)

Nu har jag bloggat lite så nu måste jag gå ner till stallet! ;)

Gotland!!!!!!! :D


Heey!!! ;)

Imon smäller det!!! GOTLAND!!!!!! :D idag har jag packat lite och sen red jag Lunne på travet, han sprang SKITBRAA (SE UPP ALLA SOM RIDER SHETTISMONTÈ PÅ GOTLAND!!!) sen fick jag jogga av Gossen ett varv på slingan (fotstegen vart jäättelånga för mej ;)) och sen åkte jag hem och packade mkt!! Sen fottade jag lite med kameran för att se om den funkar ;) tyvärr har jag redan packat ner USB kabeln annars skulle ni fått lite bilder!
 
Nu ska jag bara dricka mitt te, sen ska jag sova!! BYE♥♥
 

Ruter!

Hallou!
Hoppade Ruter för en stund sen! Det gick jättebra, fast det är ju så SJUKT varmt idag så vi orkade inte så mycket men är supernöjd:)

Till sofia 2

Ta bort detta sen! Ska fixa en ny men den får duga till gotland;)

Bloggen på Gotland!

Hej!
Freja och jag har börjat fundera över hur vi ska göra med bloggen på Gotland. Det kommer ju till o bli en hel del mobilblogg men vi kommer att ta med en data. Efter som att vi hoppas på fint väder kommer vi ju inte sitta inne, men för att lösa bloggning har vi tänkt ut lite olika inlägg så att det kommer gå SNABBT att skriva dom!
Det kommer hända en massa saker som ni får veta live! Så nu sitter jag & fixxar bloggen inför Gotland!♥

Evelina Larsson

Hej!
Nu äre bestämt att Evelina Larsson ska följa med oss till Gotland!!! DET kommer bli kul om nåt! Nu ska typ hela kalmarponnytravare till Gotland! Tror att hon skulle ha med sig Livia;) Så våran transport får ta med sig Livia, Q & Cindy på båten:D Har ingen aning om hur vi ska få med oss alla saker. De va nästan fullt i bilen när vi skulle till Böda, å det var UTAN hästar.
Gå gärna in på Evelina's blogg http://evelinalarssonn.blogg.se/
Det är även Evelina som äger Cindy & Q som vi lånar! Fast egentligen är det Evelina's bror som äger Q men ändå;)
''Världens Bästa Evelina & Vitis''

Cindy III

’’Cindy’’

e: Almnäs Ulex  u: Ylett

ue: Flagg

 

Ägare: Världens Bästa Evelina & Vitis

 

Bilden är från när jag vann montèn med Cindy på Kalmar:D

Livia & Evelina när dom vinnen montèn på Tingsryd!

'' Världens BÄSTA Evelina Larsson''

 


Gotland om 7 dgr!!!:o

Heeelt OTROLIGT att vi snart ska till Gotland, Jag tar med mig Cindy såklart ;) tror att jag startar i 3 lopp? Det räcker. Fanns inte nån mer bra prop. Till henne. Innan Kalmarvinsten med henne i monte va monte proppen Perfa!! Men nu går hon precis över 18 000 gränsen:( Men startar ju såklart ändå:) Men innan Gotland är det ju Kalmar! Nu på Lördag! Startar CINDY monte i lopp 10 o ILA i lopp 13 (TROR JAG) Sån himla tur att appen funkar ny så att det blir lite BLOGGANDE! (ska kolla med Freja om hon kan lägga upp en bild på när vi sumobrottas)hihi


Sorry!! :(

Heeey lessen att jag inte bloggat på ett tag!!! ;O
 
Mene på fredag ska tävla PONNYCHAMPIONATET!!! jag ska ha Amorillo Doll o AEF ska ha KAPTEN LUNNE!! Amorillo har spår 3 o Lunne har spår 7.
Sen har vi hemmatävlingar på lördag jag är med i lopp 6 o 7 om jag minns rätt ;) 
 
 
 
Örnie o Prisma

RSS 2.0