På Öland ;)

Igår körde jag Bambii på travet. Första heatet: 2.58,? (hon sprang med Lunne) andra: 2.49,? tredje: 2.50,? dom två sista sprang hon själv. Sen red jag ett russ som heter Jopps och sen Gossen. Men nu måste jag gå!! HejDa!! ;)

Heey!! ;)

Go morron!! ;) Idag har jag avslutning på min ridning.. Undrar vem jag ska rida?????

Mene imon blire travet! Jag ska rida ett litet russ som heter Gossen!! ;)


Ridit, och lite annat ♥♥

Heey!! Igår skulle ju vi till travet vid 7! Men så blitte det inte.. För när mamma kom ut var det bara lille Koddy kvar i hagen:P Så hon kom in o sa det till oss och så började vi leta. Vi i letade i ca 1,5 timmar innan jag o vår granne hittade dom på ett fält där mamma redan hade letat!! ;) mene dom fick stå inne en liten stund innan vi åkte till travet.

Sen när vi körde så körde jag först Morris med helstängt det gick väl ganska bra!! mene sen körde jag Bambii med helstängt (också) och det gick SKITBRAA!!!! :D hon gick på 2.48,? på 500m!! ;D
Sen fick jag köra Q lite också. 


Idag red jag Lunne lite på ridbanan! det gick bra det me! mene han va GANSKA (väldigt) pigg!!!

Mene heddå!!! ♥♥♥
 En gammal bild med Bumbi♥


Hallo!! :)

Tja idag är det SOMMARLOV!!!! :D Vi sjöng "Oh boy" av Peps Persson.

Men imon ska vi till travet vid 7! Azz tidigt azzå!!

Om 13 dar e det DUBBELTRAV!! Jippie!! Då kommer Alexandra, kanske Alice (nårra från GÄVLE), Petra och Danne! Och Loppan♥ såklart!!! ♥ Sen kanske jag ska med upp dit!!! :D JAAAA!!!!!


men måste gå nu (tyvärr) så heejdåå!!! ♥

Haj!! ;)

Igår va vi på nån typ vandring med skolan. Vi gick typ 1,2 mil!! azz långt att gå!! (enligt mej)

Imon: Ska jag typ bara fixa tills på FREDAG!!!! Azz skönt med SOMMARLOV! :D hahah

FREDAG: SOMMARLOV!!! fast vi slutar typ inte förrän ett eller ngt ;)


men hejråå!!

Skolan! Hiss/Diss??

Sitter i skolan nu vi har lunchrast. inte för att jag tror att ni är intresserade av vad vi fick för skolmat idag men den vart vidrig iaf! Typ laxpanetter som inte gick o äta. Det smakade typ som om man hade mixat huvudet oxxå!UÄH!
Aja skit i de nu men i eftermiddag ska jag iaf köra Ammo,, fast det visste ni ju redan;) Annars händer de typ inget kul just nu! bloggar mera näh jag kommer hem.
Tänkte oxxå att ni som åt denna maten idag (på vår skola) kunde hissa o dissa i kommentar elle mail!DO IT!

Rumble😃

Sitter o spelar Rumble,, jag heter
" loowiizaa!" Bjud in mig o skriv i chatten "läsare" så spelar jah meh er!😜


Heja Sverige!

Nu äre EM! Heja Sverige! Shiit vilken press Zlatan måste ha,, skulle Inte jah palla! Meh skit i det Heja nu!

Jah kanske inte är den mest intresserade personen precis men ändå:P


Ingen häst körd

Ser ut som att det inte blir nån häst körd. Jag har liksom fortfarande morronrock på mig o syrran sover,, jah e heeelt paj azzå!


Klubbmästerskapet 2012

Jag som ni vet så vann ju JAG & PEGALL klubbmästerskapet för lektionshäst o SOFIA & DUFFY vann för privathäst! Det var ju som vissa kanske vet lika dant förra året! Nu har jag oxxå hittat en bild som kommer här;)



2012!



ett år tidigare 2011!

Veckan!

My week!

Måndag: Ska nog köra Amorillo lite ifall jag orkar!♥ Annars är de INGET idag! S-K-Ö-N-T IBLAND;)

Tisdag: Om jag inte mår som idag går jag ju till skolan. Kanske kör nåt?? Får se. Om inte ska jag börja plocka lite i stallet;) LÄXOR:#
 
Onsdag: Skolan. Sen klassträff. SKYNDA till ridningen. Hoppning meh Pegall tror jah!



Tordag: Skolan. Jag kanske kör nån häst??kanske?? Om jag hinner för jag ska göra klart ALLT för skolavslutningen!

Fredag: SLUTAR SKOLAN! o de blir SOMMAR!¤ Vet inte om det kanske skulle va nån slags fest elle nåt? Får kolla upp de!:D Sen på kvällen ska jag typ packa o så.

Lördag: Kanske åker jag in till travet för att träna lite på banan;) Annars slapp dag.

Söndag: Om det inte dyker upp nåt annat ska jag nog STÄDA stallet. Får se vah Sofia gör!

Sjuk:¤

Hallo. Vaknade idag o vart heelt tjock i halsen, näsan o hade ont i huvudet:( Så idag är jah inte i skolan!

Gör typ inget,, liksom vah ska man göra när ma e sjuk?!?! Som tur är,e jag ju inte sjuk så ofta;) Tänkte att jag skulle redigera lite bilder o så, läsa bloggar.

Sen typ i helgen MÅSTE jag verkligen städa stallet. VÅRSTÄDNING. Fast det blir ju lite mera sommarstädning:P För de är ju sommar nu/snart! Inte för att det ser ut som det om man kollar ut genom förnstret men det ÄR de!:D

Bad update:/

Vet att deh har vart ganska dålig uppdatering  men igår hann jag
Verkligen INTE blogga:( Vah på Åseda dan å typ lite överallt så nej inte igår;) Tänkte att ni skulle få veta lite om dagen;)
Vaknade hos min kompis i blev hämtad utav Ester. Vi åkte till stallet o där väntade jag lite i kollade på dom andra som red. Jag tog typ bah ett hinder på framhoppningen, men det räckte;)  När jag kom in på banan tog jag en långsida o några volter i galopp;) Sen vart jag felfri i grunden ,,red omhoppningen,, jag red ganska snävt, i en sväng vah jag faktiskt lite rädd att han skulle välta... Oups! Men det gick bra:D De va en lång sträcka precis i slutet av omhoppningen,, där kunde man ridit imellan två hinder , fått en lite kortare väg men snävare sväng. Jag valde att rida runt men GASA! Det gick bra o jag vann med 3 SEK!! DUKTIG Pegall!😍 Jah e sååå nöjjd!😃
Kommer bilder när jag fått dom utav dom som fotade😜

Nu duschen..

..sen Ester!


Duktig Ammo!!

Nu har jag vart o kört Amorillo,, deh gick bra fast han har blivit lite tjock! Jag har ju inte tränat på läänge o så har han fått gå o äta lite i trädgården;) Kanske kan bro på de??: P Men jag körde iaf ca1,1 mil. Det gick bra. Jag såg att det vah nån som undrade hur långt jag skrittar med mina hästar. Jo, idag skrittade jag ca 2 km.
Han vart ju som vanligt lite rullig i bakdelen innan han blev varm,, men det gick lite bättre. Bara lite fortare men han GALOPPERADE inte lika mycket iaf;)
Vet inte om jag kanske ska köra lite intervaller imon ,, får se men allt ska iaf putsas!

Nu ska jag gå i äta på Thai restaurangen! GOTT! Men innan deh måste jag fixxa mig släppa ut Amorillo!

/DÅ!


Min Ester!!💗

Sitter i stallet med Världens Bästa Ester! Vi gör typ ingenting så jah tänkte att ni kunde få veta lite om helgen. Det kanske kan vah smidigt för jag kommer antagligen INTE hinna blogga så mkt.
Fredag: Jag e ju i stallet nu å gör inte så JÄTTE mycket precis. Me n typ 7 tiden åker jag nog hem. Ska sova hos en kompis! Men först ska vi baka å så för i imon äre ju Åseda dan! Våran klass ska typ sälja o lite så;) 😜 Sen är typ den kvällen slut!
Lördag: Jo då är ju vi å säljer lite,,  sen på kvällen så kanske det skulle va nån fest elle nåt! Så vi kommer kanske hem runt 10 tiden nåt sånt🎉 Så deh bli nog kul✌
Söndag: Jah då äre klubbmästerskap. Hoppar Pegall✨ Har fixxat en hästskötare😃
Så nu vet ni lite om vah som händer iaf! Ska försöka blogga så mycket deh går PROMISE!

Tävlinen 6/6-12

NUU ÄNTLIGEN ska ni få veta om tävlingen igår!

Jo först när papi o jag kom dit selade vi Amorillo o värmde DIREKT! Jah trodde att han vart halt först men kom på att han gjorde så på Halmstad oxxå innan han blitt varm!När vi kom ut på stallbacken efter värming vah Danne där. Han sa att han tyckte vi skulle korta käken,, så deh gjorde vi 2 hål. Han sa oxxå att han trodde att Ammo hade gått med boots fram. Men vi hade kvar dom bak.

Efter han selade jag av o selade på Q. Jag värmde bah honom på lilla,, i början vart han JÄTTE slingrig o tittig men det blev bättre o bättre för varje varv. Körde ju han med mina EGNA ''mack lobell muffar'' styled by:Loowiizaa! lovar att jag NÅN gång fixxar bild på dom!

Selade av honom o på Amorillo grejjorna igen....körde honom lite på ''milebanan'' (stavning??) innan loppet. Sen ledde jah defilering. O vi startade. Hittade en rygg bakom 2:an men av NÅN anledning tyckte jag att deh gick för sakta. Så jag la mig utanpå..det kom massa hästar...jag fick galopp....jag blev diskad fast jag hörde inte o bla bla bla! INTE SÅÅ BRA!:/

Ajja skit i det. Sen vare att SKYNDA sig för att få av Ammo sina grejjor o på Q sina. Körde ut med honom o körde några korta vändor på ''milebanan'' (stavning??) Körde ut med honom till 1260 där jag skulle va. Sen blev det VÄLDIGT krånglit. Vi fick flytta bak 20m sen fram 20m till slut hamnade vi bak för det vart  nåt springspår där fram. Jag låg MYCKET i ytterspår för att komma fram. Det vah ju så många hästar 15st! Men tog mig förbi nårra hästar iaf. På upploppet vah Q JÄTTE duktig. Han bah la in en växel till o vips va vi förbi 2 till:D Slutade på en 6:e plats. Nöjjd meh honom♥! Tiden blev 3.12,? 6 kanske??

Har inte hittat några bilder än men, men:/

Mitt fel...

OJJ DÅ! Skrev ju att ni kunde gå in här: http://matildafoto.fotoexpress.se/8ad559af2aa5452b8648604d49166ef9.html För att sedan klick er in på ponnytravtävlingarna i Vaggeryd o kolla på bilder i lopp 1,2,3,5,8,9 oh 11. Det är klart ni kan göra deh men nån undrade hur man skulle kunna veta VEM jag var om man inte visste! JO jag tror att jag var DEN ENDA på den tävlingen som hade HELT rosa dress (den ''dräkten'' man har på sig) Men jag fanns bara i lopp 2. MONTÈN. Freja har grön dress och grön sulky. Sen kan ni kolla efter den som hade täcke på sig i lopp 11. Deh vah LUNNE som vann. Om det nu var INGEN fattade så får ni kommentera, maila eller nåt så jag märker det!


My thuesday!

Vah hemma för en stund sen. Mammsi ringde PRECIS när jag hade slutat o sa att min syster spydde....deh blev ingen Q körd som vi hade planerat. För jag o Julia skulle köra innan mamma kom hem. Men det gick ju inte
då:(( Kanske ska jag o mamma köra Q o Ammo sen. Om deh slutar att regna såklart. Nu gör jag inte så mycket. Ska i vilket fall gå ut, packa, smörja o tvätta sakerna som ska med imon:) Kan bli att jag får köra Q ifall Julia inte är pigg. Tur att det bah är varsitt lopp hästarna ska gå! Annars hade deh vart STRESSIGT! Men de blir nog mera blogging ikväll:)) Nu ska jag kolla mailen o fixxa lite. Annars äre inget mera nu!



Q awizz söt!♥


Finns bilder från Vaggeryd!


Heyy, nu har jag fått en adress i ett mail där det finns bilder från Vaggeryd! Gå in här http://matildafoto.fotoexpress.se/8ad559af2aa5452b8648604d49166ef9.html o kolla i lopp 1,2,3,5,8,9 o11 så hittar ni lite bilder. Får se om jag kan lägga upp dom här sen för det gick tyvärr inte nu:/ Men ni kan ju kolla om ni vill;)

Nu ska jag snart gå ut o mocka sen köra Amorillo. Han är ju inte körd på heela helgen *host* Men nu ska jag köra igenom honom ORDENTLIGT! Kanske tar en tur imon oxxå,, sen på Onsdag äre Tingsryds som gäller!
Kolla startlistorna här: http://www.sptf.nu/startlistor/Ti_120606.PDF Jag i lopp 3!


Jönköpings...

...backen!! WIIE!!:D


Trea!

Heej! Vi kom trea! Jätte nöjjda;) fast ifall vi inte hade missuppfattat en fråga så hade vi vunnit! Men efter den tog vi faktiskt igen lite:D

Nu sitter vi allihopa i en 58pers buss, LYX,, för vi är bah 13pers!!LYX<33 Vi kör sanning eller konsekvens på Linus iPod! Skitkul! Vi ska typ äta om en timme eller nått:)

Kanske kommer upp en liten länk sen,, vi pratade meh Helin,, det är ju azz kul:D Anna filmade!! Låter Skitkul! Sen gjorde vi deh i bussen oxxå i micken;) Nu ska vi bah ha kuul så

/DÅ!

På bilden,, Challe!


Mot Axevalla!

Nu är vi på väg till Axevalla för att tävla i "Vi I Travskolan" Vi är azz taggade;)Sitter o kollar på mr. Bean nu:P Alla i bussen är fortfarande trötta men vi vaknar lah snart?! Då ska ALLA plugga som tusan! Måste gå till FINAL!:D

Ska försöka blogga från plats men det kan bli svårt,, ganska kul dag,, full med massa roliga saker ju!;)
Ajja byebye!


Vaggeryd!

Lite resultat från Vaggeryd kan ni hitta här: http://www.sptf.nu/resultat/Vg_120602_res.pdf 

Men vi hinner inte blogga så mycket mera nu för vi ska sova.....upp vih 5 imon!

My cousin!

Sitter med värdens bästa kusin i tjötar!;)

dålig teckning så funkar inte meh bild:(


Det är...

Gott att vah på kalas!;)


Nu åker vi....

Till min kusin:D


J*vla skit väder!!

Det bah regnar ju heeeela tiden:((( man kan inte göra NÅGONTING!

Ikväll ska jag på kalas.Min lill-kusin fyller år;) Så jah ska va där o fira henne lite. Efter eller före så ska jah packa till imon. Behöver ju inte så mycket efter som att jag bah ska rida en annans häst.....yahyah! Nu ska jah slå in lite presenter så

//DÅ!


Jag e domare:D

Sitter ny på plan mesans alla spelar brännboll. Jag e inte med för min hals ä helt paj....hosta i sånt:(( Men jag räknar poäng istället:))Ajja hinner inte blogga mer nu men ses sen...

Hästar på rymmen!;)

Sometimes they're just too cool!



Ibland är dom ju hur roliga som helst....nu har dom vart på rymmen tre gånger eller nåt. Bah går rätt ut o ställer sig på gräsmattan o äter...första gången vah typ mitt i natten näh pappa kom hem från jobbet. Då stod Q & Ammor däh o åt.....A´ndra gången på morgonen o en gång mitt på dan. Tur att deh finns så mycket gräs så att dom inte går så långt!;)


RSS 2.0